Att fånga en känsla

Jag lyssnade på musik idag. Det vackraste jag vet.  Adagio ur concierto de Aranjuez av Rodrigo.
Den musiken berör något i mitt innersta på ett sätt jag knappt kan förklara. Det finns en passage som kommer efter en lång, lång upptakt. Ett fantastiskt crecendo som går rakt in i hjärtat och får mig att dra ett darrande djupt andetag fyllt av tårar. Det är mäktigt, stort och samtidigt mjukt och får mig att tänka på de där dyrbara, sällsynta ögonblicken i livet. När man i en stund av klarhet inser den fulla och nästan smärtsamma vidden av kärleken till sina barn. När man ser skönheten i en solstråles lek med en droppe vatten på en gren. När man känner den ljuvliga glädjen i att leva precis här och nu.
Jag beundrar människor som har orden och tonerna i sin makt. Som kan förmedla en känsla så att jag kan se, känna och ta på den. Att fånga en känsla är stort.

Jag skrev en dikt till Hanna en gång. Den förmedlar för mig en unik känsla av kärlek som jag bara kan förstå fullt ut nu när jag har fått barn.

Så somnar du till slut
Din lilla hand i min
Nyss var du ledsen
en tår glittrar ännu
på din kind
Jag drar in din doft
och hela min själ
fylls av dig
Just i denna sekund
är mitt liv fullkomligt
med din lilla hand
i min

image59





 


Kommentarer
Postat av: Faster Helen

Du skriver så vackert, Maria...
Dikten till Hanna är sååå fin.
Fotot tycker jag mig ha sett i ert sovrum...
Det talar för sig själv,tycker jag!

2008-04-22 @ 22:36:24
Postat av: Moster Liz

Jaaa..jag håller med faster Helen. Det var inte utan att ögat blev lite blött!!

2008-04-23 @ 21:23:06
Postat av: Sarasnaran

*buhuääääää*

2008-04-28 @ 07:24:34
URL: http://sarasnaran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0