Förtjusande Barn!

Folk tycker ofta dottern är förtjusande. Speciellt är det gamla damer som tjusas av de äppelröda kinderna och de blonda lockarna över himmelsblå ögon.
Idag var vi i butiken. Vi stannade vid frukten. Där stod en liten tant. Hon tyckte Hanna var förtjusande. Jodå, man ser det på dem. 
Hon log så rart mot dottern som satt och nynnade för sig själv.
Visst är hon förtjusande ungen. Ljuv som en nyponros, men ungefär lika pålitlig som en kobra.
Vad sjunger du lilla vän sade den rara tanten.
Då klämde Hanna i högt och ljudligt
- Bä bä vita bajs, har du något kiss!! Dagishumor tydligen för hon fnissade sedan hysteriskt.
Lilla tanten såg nu förvirrad ut och funderade på om hon hört rätt eller om batteriet i hörapparaten möjligen behövde en översyn.
Själv tog jag ett stadigt tag i handen på dottern och gick snabbt vidare mot mjölkavdelningen medan jag förtvivlat försökte låta bli att dö av undertryckt skratt.

image45

Kommentarer
Postat av: Faster Helen

Ha ha..... Jag fick mig ett gott skratt.
Hon e en riktig liten goding, söt som få!! :)

2008-04-09 @ 22:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0