Husmorstips

Är jag den enda i hela världen som bara inte står ut med när min bebis har snorbobbor i nosen?
Alltså jag blir galen när Anton har det. Dessutom är det ju synd om honom för det sätter ju stopp.
Problemet är ju bara hur man får ut dom. Det går ju knappast att säga till ungen att fräsa. Inte ens lillfingret går ju att peta in och dessutom, hur trevligt är det....?
Men NU har jag kommit på en alldeles underbar lösning! *Känner mig som den där tanten som fixar en massa pyssel och mat, väldigt Amerikanskt typ...Martha nånting*
Ni vet den där lilla plasttråden som prislappen sitter fast med på kläder? Om man tar den och viker dubbel liksom och gör en ögla får man ut den mest envisa snorbobba. Dessutom är den ju mjuk och gör inte minsta skada!!
OK, jag inser att ETT: Du är nog inte intresserad av min unges snor och TVÅ: Förmodligen är detta ett välkänt och vedertaget sätt, men för det första så är det en nyhet för mig och för det andra så är detta min blogg och jag får skriva om precis vad jag vill!!

Kommentarer
Postat av: Sockerkakan

Ja, dom där sabla snorbobborna... jag tar en tops av den smala sorten och snurrar den i näsborren och VIPS så fastnar det mesta där!
Snor är väl alltid ett viktigt ämne att behandla!! =)

2008-04-25 @ 13:04:20
Postat av: Moster Liz

OK... Idag har farbror Kent handlat kläder....där finns många "snorbobbshjälpmedel" som inte farbror Kent använder!!

Bobborna levereras inom kort!!!

Liz
Krama gullungarna!

2008-04-26 @ 22:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0