Lille Prinsen har gjort sitt val!

Anton ska döpas på midsommardagen. Länge och väl har vi funderat på fadder åt honom.
Helst vill jag ju att alla ska vara fadder åt honom, men det blir ju också lite märkligt....
Så då började vi med att sortera bort alla som redan var gudmor/far åt någon.
I min familj är alla gudmor och far åt varandra på det mest invecklade sätt så det var inte så lätt att reda ut.
Till slut kom vi fram till att han ju har fem kusiner som är lite äldre och klokare än han. Därför kunde det ju vara mysigt att välja två av dem. Men hur ska man välja. Alla är lika underbara och vi älskar dem allihop.
Det fanns bara en sak att göra. Anton fick välja själv.
Idag skrev jag alla namnen på lappar, lade dem i en skål och ställde den framför den unge herren.

image46

Nu visade det sig vara en bra tanke i teorin. Dessvärre tog det en mindre evighet innan han blev intresserad av lapparna eftersom den eländiga katten envisades med att flanera förbi och pocka på uppmärksamhet.
Men till slut, Just när mamma nästan hade gett upp idén grabbade han tag i en lapp.

image47

Och på den lappen stod det..................

image48

Nästa lapp gick nu snabbt och smidigt. Så snabbt att mamma med kameran inte hann med.
Lappen åkte in i munnen och han såg mycket fundersam ut över denna märkliga smak. När jag fångat in den och torkat bort dregglet stod det...........

image49

Alltså har Anton nu fått två faddrar. Christina och Carolina.
Själv är han jättenöjd säger han. Det är vi också!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så söt han var i basker.
Skönt att han blev klar med sitt val då, till sist:)

2008-04-11 @ 15:28:33
Postat av: Sarasnaran

Smart sätt att välja faddrar på!
Kramar!

2008-04-13 @ 23:11:23
URL: http://sarasnaran.blogg.se
Postat av: Faster Helen

Carolina hämtade mig igår kväll på Svågertorp
( kom hem från Prag ) helt överlycklig:
Jag ska bli fadder till Anton!! Det är verkligen stort för henne;tack för förtroendet!!
Kram till er alla!!
Anton e en riktig goding, lika söt som sin syster,
han har blivit så stor!!

2008-04-14 @ 18:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0