Toalettbarn

Hanna håller på att lära sig gå på toa. Just nu är detta väldigt intressant. Allting som har med kiss, bajs och toalettbestyr att göra då.
Idag bytte jag blöja på lillebror, något Hanna finner oerhört fascinerande eftersom lillebrors bajs är gult och inte brunt. Vi pratade om detta fenomen. Jag har också utvecklat ett verkligt intresse eftersom det är lika bra. Annars skulle man gå under av tristess här för tillfället. Jag berättade att Hanna hade haft likadant bajs när hon var bebis. Stort intresse för detta. Sedan pratade vi om blöjor och jag sade någonting om att lillebror är ett blöjbarn. Hanna tog denna tanke med sig och gick till sin stol och satt och funderade ett tag.
Plötsligt kommer hon skuttande helt överlycklig och ropar
-Mamma, mamma! Jag är ett toalettbarn!!!!

Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Oj som hon tänker lilla hjärtat!
Underbart!

2008-04-04 @ 20:10:40
URL: http://sarasnaran.blogg.se
Postat av: Faster Helen

Du e så klok lilla gumman!!

2008-04-06 @ 19:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0