Midsommar

Men oj...titta här då vem som är tillbax!!
He he....
Känns lite pinsamt att jag verkligen inte har skrivit på så länge....trots alla pikar från alla liksom.
Idag är det midsommar och imorgon är det dop och inför dopet imorgon har jag INTE
Handlat färdigt
Strukit kläder
Fixat maten
Städat
Dukat
Hämtat in extrastolar och bord
ja, det är väl ungefär det jag inte har gjort. Med andra ord nästan allt. Har jag panik undrar du? Hyperventilerar jag som en galen tax? Nä, jag bloggar! He he....
Herregud, ungen kommer säkert att bli döpt ändå, maten fixar jag ikväll, städar gör jag i eftermiddag....typ....Stark uppmaning till släkten att inte kolla FÖR noga i hörnen....
Dukar imorgon.....japp, I'm on it!
Nu undrar säkert en och annan om jag tagit fem Valium. Jag väljer att inte kommentera.

Vi var uppe på Frostavallen och besåg midsommarfirandet.
Maken är starkt allergisk mot trevlighet i grupp. Typ när 500 pers samlas och dansar små grodorna. Men på hustruns och barnets  enträgna uppmaning följde han ändå med väsande OK, OK, men ALDRIG att jag dansar!
Allt gick hans väg ett tag. Han köpte korv. Kändes väl lagom manligt att bära hem mat till fru och barn.
Han tog sitt pappaansvar och gick promenad med dottern som för en gångs skull såg förtjusande ren och välartad ut.
Precis när han ska manövrera ungen över dansgolvet och upp till mamma och lillebror hör man en käck röst som ropar
Och så vill vi ha alla glada midsommardansare på golvet igen!
Och där står han......med en treåring som hoppar upp och ner som en Duracellkanin och vill dansa pappa, dansa!!!!
Den ömma modern sitter uppe på läktaren på behörigt avstånd hållande lillebror medan hon intresserat betraktar hans ångestfyllda dilemma.
Panikslagen söker hans blick som en radar över bänkraderna för att leta efter räddningen, hustrun. Jodå, hon ser honom och vinkar glatt men sitter kvar. Onda tankar på hustrun där ett tag!
Han gör till slut det enda han kan göra i den situationen. Han dansar små grodorna. Man ser på honom hur han skriker av ångest inombords. Hur detta offentliga förnedrande tär på hans själ.
Och jag bara älskar honom. För han gör det ju. För sin unge.
Ha en underbar midsommar alla! Det ska jag ha. Och jag vägrar ha panik. De' ornar saj nokk!




Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Stackars pappan! Hahaha!

Fina är barnen som alltid. =)



Lycka till med dopet!

2008-06-21 @ 13:52:06
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Faster Helen

Ha ha stackars Jörgen ;)) Men men han gjorde det, vad gör man ej för sina barn? ALLT!

Åh vad glad jag blev när farmor sade att du lagt in en massa bilder igen ( jag är ju en av de som tjatat ) Kram på er alla från oss alla i A-torp

Ps. Hälsa din Man att min Sambo är skitsur på honom för att han vinner tippningen över honom.PeO håller på Tyskland ikväll bara för att Jörgen tippat Spanien som vinnare!!! Vem är barn här??!! Ha ha Ds.

2008-06-29 @ 20:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0