Så vackert!

Vår vana trogen så steg vi upp jättetidigt idag. Storasyster gnällde om välling, lillebror gnällde för det är det enda han gör. Min rygg gjorde ont och som om det inte räckte hade någon ställt en dockvagn precis utanför dörren till sovrummet och jag körde naturligtvis foten i den på det mest smärtsamma vis.
Sur och muttrande klev jag omkring bland gårdagens kvarglömda leksaker och kläder. Storasyster gick som en svans efter mig gnällande sitt mantra: Välling mamma, välling!
Fixade välling, bytte bajsblöja, plockade kläder, flyttade dockvagn.
Så drog jag upp rullgardinen i Hannas rum och blev stående alldeles tagen. Hela världen glittrade av rimfrost. Himlen hade en osannolik nyans av rosa och allting verkade fruset, stilla, som om hela världen stannat upp i sitt allra vackraste ögonblick.
Plötsligt blev det en vacker dag. I soffan satt en go tjej och åt välling, På skinnfällen låg en go kille och jollrade åt katten. Jag älskade plötsligt synen av mitt vardagsrum. Så ljust och öppet.
Tänk vilken skillnad en rullgardin kan göra!

image25

Kommentarer
Postat av: Faster Helen

Åhhh, vilken liten Goding....

2008-03-29 @ 12:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0