Små, små stunder

Nyss satt jag i soffan. Vi vaknade tidigt idag. Jag tog en kopp kaffe och plötsligt kom det bara över mig.
Där satt jag med en unge på golvet. Hon tittar på Postis Per och fnissar förtjust. Den andra har somnat på sin skinnfäll i soffan. Jag är färdig med att vika tvätten. En ny maskin snurrar för fullt. Kaffet är varmt och luktar gott. Utanför dalar små snöflingor. Det ser kallt ut. Här inne är det skönt. I ena hörnet ligger en dammråtta och morrar åt mig. Den skiter jag i.
Jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Låter underbart!
Det är så fantastiskt när man får sådana uppenbarelser, bland bajsblöjor, gnäll och kräk. =)

2008-03-21 @ 22:42:34
URL: http://sarasnaran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0