Säl har badat!

Hannas gosedjur sälen Säl har med tiden antagit en ganska otäck nyans av smutsbrun. Naturligtvis beror ju detta på att dottern ständigt släpar med sig säl överallt och lägger honom på de mest olämpliga ställen.
I helgen fick jag nog. Detta efter att Säl av någon anledning som vi inte fick helt klar för oss hade hamnat i grytan med brunorange pepparsås.
Vi tog ett pedagogiskt samtal om att Säl ju är en säl och att sälar tycker om att bada. Kanske skulle Säl tycka om att åka tvättmaskin. Visst sade dottern bredvilligt. En annan dag!
Nej, sade jag, nu.
Nej, sade dottern. Säl vill inte bada nu.
 Nu hade jag snärjt in mig. Hur bevisar jag att Säl vill bada...... Jag gjorde ett försök
Jo, Säl sade till mamma att han visst ville bada!
Här möts jag av fullständig misstro i de himmelsblå barnaögonen.
-Mamma, Säl kan inte prata säger hon.
OK, logiskt. Hur hon själv vet att säl iNTE vill bada ska vi inte gå in på. Jag orkar inte.
Så jag kör mammastilen.
Nu gör vi så här bara. Säl ska bada. Punkt slut!
Gråt och tandagnissel utbryter, men på något sätt finner hon sig ändå i faktum. Säl ska bada. Han åker in i maskinen tillsammans med Labankudden och Labantäcket.
Dottern placerar sig på golvet framför maskinen och följer intresserat och lite förskräckt Säls färd runt ,runt.
Hon sitter där länge för att ge Säl moraliskt stöd i hans svåraste stund.
Jag går runt och pysslar och med jämna mellanrum blir jag tillbakakallad av dottern som oroligt säger
-Jag kan inte se Säl mamma.
-Men han är där inne Hanna.
Och så sitter vi tillsammans en stund och tittar in i maskinen och jag pekar på Säl när han åker förbi glasrutan.
Detta lugnar ungen i några minuter och sedan hör jag igen
-Men nu ser jag inte Säl mamma.
-Men han är där Hanna...........
Och just då känner jag hur väldigt mycket jag älskar denna lilla människa som sitter där och håller sin säl sällskap. Hennes trygghet i livet som numera är vit igen, men redan har fått en och annan fläck så att han snart ser ut som han ska igen. Precis som det ska vara.

image67

Kommentarer
Postat av: H.

Haha na vad söt!

2008-05-16 @ 08:54:38
URL: http://www.hannahhs.blogg.se
Postat av: Carro

Vilken gullig historia och vilka klokt resonemang av dottern. Ni får ha en bra dag!

2008-05-16 @ 08:55:45
URL: http://carrobarrometer.blogg.se
Postat av: Camilla

söt bild. =)

2008-05-16 @ 09:00:48
URL: http://artondejuni.blogg.se
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Men vad gullig liten berättelse =)

2008-05-16 @ 09:04:07
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej, det här kanske ser ut som jobbig reklam vilket det visserligen är eftersom att reklam alltid är jobbigt;P men vill du få godis HELT gratis, alltså inga extravgifter tillkommer, så ska du registrera dig här!

http://www.gratisgodis.se/?r=230800

2008-05-16 @ 17:03:11
Postat av: Sarasnaran

Världens finaste Hanna!

2008-05-16 @ 22:39:27
URL: http://sarasnaran.blogg.se
Postat av: Faster Helen

åhh vilken gullunge du e Hanna.
I LOVE YOU.....

2008-05-17 @ 02:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0