Aviga människor!

Varför är vissa människor så aviga? Alltså, jag menar varför saknar vissa människor avgörande bitar i det sociala pusslet? Dålig uppfostran? Eller är de bara självupptagna?
Jag ska förklara.
När jag är ute och går på en ganska smal gångväg så går jag vid ena sidan. varför? Jo, för om någon annan ska gå där också så finns det plats.
Om jag åker buss med vagn så ställer jag min vagn så att det finns plats att sätta en vagn till bredvid.
Om jag simmar och någon annan uppenbart simmar snabbare än jag så håller jag mig in till kanten så att den personen kan simma i mitten.
Om jag har 100 varor i min vagn, det är lunchtid och någon annan bara ska ha en macka och en dricka att äta på lunchen så låter jag den personen gå före i kassan.
Om jag stannar och pratar med någon på gatan så ställer jag mig in till kanten och drar in vagnar och barn så att det fortfarande går att passera.
Om mina barn bär sig illa åt mot mig eller andra när vi är på lekplatsen och tillsägning inte hjälper så går vi hem.

ALLA GÖR INTE SÅ DÅ VA!!!!
Jag tycker det handlar om vanligt folkvett, den mest basala formen av uppfostran och baskunskaper i social kompetens. Men nej. Det är tydligen jättekomplicerade saker vi pratar om!

Det är tydligen helt OK för väldigt många människor att ta upp hela gångbanor, knuffas, ställa väskor på lediga säten på tåget så att andra får stå, låta sina barn hälla sand på mina utan att ens höja på ögonbrynen, sparka sig fram i bassängen på badet och ogenerat prata högt och ljudligt i mobil medan en stackars kassörska försöker ta betalt i kassan på Konsum.

NEWSFLASH! Det är INTE OK!! Du bär dig åt som en ouppfostrad treåring! Har inte dina föräldrar lärt dig någon hyfs alls eller? 
Du är inte den enda människan som räknas! Du och din kropp upptar en viss yta i världen. Den ytan är ganska liten. Större är du inte! Alla andra ska också få plats!
Ditt ego ska inte vara större än att du kan hålla det för dig själv! Vi andra är inte intresserade!!!

Lär dig lite folkvett istället och bli som en människa!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag kan bara instämma!

Ibland undrar man om folk överhuvudtaget har något att tänka med!!?

2010-04-24 @ 15:18:29
URL: http://dobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0