Ibland blir det bara fel

Ibland har jag  dagar när jag känner sig som världens sämsta förälder. Dagar när jag tycker att jag inte gjort något annat än skrikit på barnen, fått omotiverade raseriutbrott och bara gjort allt fel.
Dagar när glädjen försvann och ersattes av en spiral av dåligt humör, mer trots, skrik, gråt och ilska.
Jag hatar de dagarna. Jag vill ha lugn, glädje, mys och tålamod. Ibland blir det inte så.
Det är nog lite stökigt på dagis just nu, med vikarier, många nya och små barn som skolats in och det påverkar oss så mycket hemma. Hemma kommer raseriutbrott, trots och osäkerhet.
Ibland vet jag inte riktigt hur jag ska hantera allt. Kanske måste man börja med att sätta sig ner och bara kramas jättemycket.
För när mina barn kommer och frågar mig
-Älskar du oss mamma?
-Är du arg på oss mamma?
Då skäms jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0