Transor on tour

Idag var vi inne på macken. Plötsligt öppnades dörren och in kom två dragqueens, transor, kalla det vad du vill. Det var fjäderboa, stora hår,paljetter, bara ben(tämligen snygga också föresten)  och kort kort.
Mina barn betraktade dessa oerhört fascinerade.
Min egen lille dragqueen-son var rätt sugen på den där fjäderboan, det såg man på blänket i ögonen.
När vi kom ut frågade Hanna
-Mamma, varför hade pojken kjol?
-Men han tycker väl det är fint att ha kjol. Det kan han väl få, fastän han är pojke började jag förklara.
Här stannade jag upp eftersom Hannas helt oförstående ansiktsuttryck talade om för mig att hon var inne på en helt annan tankebana.
-Hur menar du egentligen frågade jag.
-Ja, varför har han kjol? Det är ju så kallt ute!

Då kände jag mig rätt stolt som mamma. Logik och inte fördom hade talat!






Vår alldeles egna lille dragqueen.
Måtte han alltid få klä sig efter sitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Ruby

Jag begriper inte heller hur man kan gå ut i kjol när det är så här kallt! Och håller bestämt med om att man får klä sig som man vill, stor eller liten. Fast jag gillar inte när spolingarna på jobbet har mössa/keps inomhus. Är det ålder eller god uppfostran som talar där tror du?

2010-04-22 @ 15:27:00
Postat av: Ida

Dina barn är underbara! :)

Tänkte nog försöka åka ner och hälsa på dom (och de andra på Ekorren) nån gång nästa vecka!



Tack för dina fina ord om min lilla Ingrid! Jag kan bara hålla med... :)

2010-04-22 @ 21:11:07
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Emma

ah, men så gulligt!! jag tror minsann att anton och melker är släkt. eller så är de bara menade för varandra ;) hihi

2010-05-10 @ 23:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0