Intressanta människor

Alltså, människor intresserar mig. Jag är hopplöst kär i att dricka kaffe/vin/whatever och bara prata bort timme efter timme. Bara höra människors historia, viktiga och oviktiga tankar och vardagsfunderingar.
Sedan finns det också människor jag träffar på som är extra intressanta. Människor jag absolut skulle vilja dela en flaska vin med, men som av olika anledningar inte är så lämpliga. Min tandläkare, en lärare på skolan, damen på biblioteket. Alltså människor man träffar, pratar ytligt med, inser att man förmodligen hade gillat att lära känna närmare, men så är det opassande.
Är det inte irriterande?
Hade man träffat dessa människor under andra omständigheter hade man kunnat ha hur trevligt som helst med dem, men nu går det inte.
Jag läste om en kvinna som gifte sig med sin gynekolog. Det är inte OK......tycker jag.....hihi, men ganska roligt samtidigt....
Det sociala spelet är komplicerat emellanåt.
Är det bara jag som blir intresserad av människor jag träffar på så? Herregud är jag knäpp eller?
Jag ska kanske smyga in en lapp med en inbjudan till en kopp kaffe nästa gång jag lämnar igen en bok på biblioteket!

Kommentarer
Postat av: Ruby

Förstår precis hur du menar! Visst är det irriterande. Hade man träffats under andra omständigheter hade man bergis klickat. Sen måste man också våga ta steget med människor man träffar på och tycker verkar intressanta. Jag menar, vad kan hända? Förhoppningsvis är personen precis så trevlig som man hoppades och så har man en ny vän eller så var det ett bottennapp och så vet man det. You go girl!

2010-10-12 @ 15:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0