Ibland skiner solen

När jag hämtade på fritids idag stod Hanna på lekplatsen.
-Ska vi gunga hörde jag henne fråga en flicka
-Måste jag det, svarade hon medan hon tittade bort mot fröken för att se om livet verkligen kunde vara så jäkligt att hon måste gunga med den där ungen.
Jag hade kunnat klippa till henne på plats så arg blev jag, men nu har jag en dotter som är klokare än jag.
-Nej det måste du inte sade hon alldeles lugnt och stilla, men du kan säga det på ett trevligt sätt.
Hennes blick var stadig och djupt därinne kunde man läsa hennes tankar
-Jag vet att jag inte behöver ta skit av dig. Utmana mig gärna, men du, var beredd att betala!

Jag drog efter andan. Där stod hon, sex år gammal, liten, blyg och utanför, så var hittade hon styrkan? Varifrån kom modet att stå emot. Var blev hon så stark?
Hon fick syn på mig och kom springande
-Hej mamma sade hon. Vet du, idag sade Nellie att jag är en bra kompis!!
Hennes leende kunde lysa upp ett mörkt rum.




Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Gåshud!

2011-09-13 @ 20:19:43
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Lisa L

Underbart! Vilken tjej!! :)

2011-09-14 @ 08:47:21
Postat av: Linda

Vilken fantastisk tjej du har!

2011-09-16 @ 11:21:16
URL: http://dockansdromhus.blogspot.com
Postat av: Stina

Vill att du ska börja blogga igen! Läst detta fina inlägg 300 ggr nu. Kramis Stina

2012-11-13 @ 20:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0